Tarinamme

TARINAMME

Odd Molly is a Swedish clothing brand founded in 2002 with a vision of producing clothes that symbolize female strength, courage and love. Our garments are lovingly created and characterized by high quality, colors, patterns, natural materials and handmade details. The brand has taken inspiration from Molly, a woman who lived a bohemian skating life in Venice Beach in the 80's. Molly is brave, breaks conventions and follows her heart in whatever she does. She is humble and caring - she is a symbol of what Odd Molly represents. Odd Molly wants every woman to be her best self!





FAKTOJA

Perustettu vuonna 2002
Pääkonttori: Tukholmassa Ruotsissa
Listautunut Nasdaq OMX -pörssiin vuonna 2010





ODD MOLLYN SAAVUTUKSIA



2019

• Odd Molly launches an ambassador collaboration with the artists Neneh Cherry and Titiyo. Advertisements on the artists in this Spring's Tribute collection rolls in Stockholm's subways, at bus stops around Sweden and in several newspapers.
• February 7, Odd Molly opens a new store at NK, a high-end warehouse in Stockholm, Sweden.

2018

• The retail industry is changing and Odd Molly likewise. This year we have been working to strengthen our customer offering, user accessibility and further focus on digital sales.
• Jennie Högstedt Björk is appointed as Odd Molly´s new CEO in August 2018.
• Odd Molly continues to make ongoing changes and adjustments to the organization with the aim of optimizing processes and increasing efficiency. The profitability of the various sales channels is in focus and the company is working to adapt its presence in different markets based on conditions and potential.
• Odd Molly is the proud sponsor of the successful music festival Queens of Pop, which takes place in Helsingborg and in Uppsala. What distinguishes the festival is that it is only female artists who participate as for example Zara Larson, Icona Pop and Sarah Klang.
• Odd Molly initiates a successful collaboration with Heja Livet (a social network for women) and organizes a sailing trip with young female entrepreneurs to Greece.

2017

• 2017 will be a year when we take measures that costs in the short term, but which promotes the goals of strengthening our position in the Nordic region and expanding Odd Molly's lifestyle concept internationally.
• E-commerce drives growth.
• New product lines for underwear and baths have been developed, both of them were received very positively by our customers.

2016

• 3 uutta myymälää Ruotsissa, 1 uusi myymälä Norjassa, 1 kumppanuusmyymälä Bratislavassa ja 3 kumppanuusmyymälää Coloradossa (Yhdysvallat)
• 11 uutta shop-in-shopia Ruotsissa ja Norjassa
• kenkämalliston, ensimmäisen urheiluasumalliston sekä alusvaatemalliston lanseeraukset

2015

• 4 uutta myymälää Ruotsissa, 1 uusi myymälä Suomessa, 1 kumppanuusmyymälä Prahassa (Tšekki)
• 11 uutta shop-in-shopia Ruotsissa ja Suomessa
• sisustusmalliston, fantastisen uima-asumalliston, sadeasumalliston sekä 100 % luomumateriaalista valmistetun Daydream-malliston lanseeraus

2014

• uusille markkina-alueille esitellään erikoistuotteitamme sisältävä Tribute-mallisto
• 3 myymälän ja 8 shop-in-shopin avaamisen jatko Ruotsissa

2013

• ensimmäisen, uudella myymäläkonseptilla suunnitellun myymälän ja 3 shop-in-shopien avaaminen vähittäismyynnin laajennusstrategian tuloksena

2012

• 10-vuotisjuhlaa juhlittiin järjestämällä kaikkien aikojen suurin Odd Molly -muotinäytös Tukholman muotiviikolla

2008–2011

• Ruotsin kaupan liitto nimeää Odd Mollyn vuoden brändiksi 2007
• Karin Jimfelt-Ghatan voittaa arvostetun Damernas Värld -lehden myöntämän "Golden Button" -suunnittelupalkinnon
• ensimmäisen myymälän avaaminen – Tukholmassa
• ensimmäinen mainoskampanja, jossa Helena Christensen antaa kasvot Odd Mollylle
• Odd Molly listautuu Tukholman NASDAQ OMX -pörssiin 21. kesäkuuta 2010
• LA Magazine -lehden myöntämä valinta vuoden parhaaksi uudeksi kaupaksi Los Angelesissa

2002–2007

• Karin Jimfelt-Ghatan, Per Holknekt ja Christer Andersson perustavat yhtiön
• voittaa Saksassa kansainvälisen Baltic Fashion Award -palkinnon Prêt-à-porter-kategoriassa
• avaa konttorin Los Angelesissa ja järjestää muotinäytöksen Hollywoodissa (Yhdysvallat)
• voittaa Tukholman kauppakamarin Export Hermes Award -palkinnon menestyksekkäästä vientimyynnistä



Odd Molly on ajatteleva, tunteva ja vastuuntuntoinen tuotemerkki.

Odd Molly on myös erittäin kunnianhimoinen, rakastava brändi – ja silti se on brändi, joka ei koskaan ota itseään liian vakavasti. Odd Molly -tavalla ajattelevista on ihanaa heittäytyä
mielihalujensa vietäväksi ja haluta vieläkin enemmän sekä olla samalla tolkuttoman upeita.

Haluamme uskoa, että asiakkaillamme – upeilla naisilla ympäri maailmaa – on samat mahtavat ydinarvot.

Ylistämme kaikkia maailman naisia, ja meillä on oma tapamme ylistää meille rakkaimpia asioita. Ihmiset, paikat ja hetket, jotka
ovat tuoneet meidät pisteeseen, jossa nyt olemme.