Tarinamme

TARINAMME

Odd Molly on vuonna 2002 perustettu ruotsalainen vaatemerkki, jonka tavoitteena on valmistaa naisten voimaa, rohkeutta ja rakkautta symboloivia vaatteita. Rakkaudella valmistettuja vaatteitamme luonnehtivat korkea laatu, värit, kuviot, luonnolliset materiaalit ja käsintehdyt yksityiskohdat. Merkki ammentaa inspiraationsa Mollylta, boheemia skeittielämää 1980-luvun Venice Beachilla viettäneeltä naiselta. Molly on rohkea, rikkoo rajoja ja seuraa sydäntään tekipä hän mitä tahansa. Hän on nöyrä ja välittävä – hän on symboli kaikelle sille, mitä Odd Molly edustaa. Odd Molly haluaa jokaisen naisen olevan paras mahdollinen versio itsestään!





FAKTOJA

Perustettu vuonna 2002
Pääkonttori: Tukholmassa Ruotsissa
Listautunut Nasdaq OMX -pörssiin vuonna 2010





ODD MOLLYN SAAVUTUKSIA



2019

• Odd Molly aloittaa lähettiläsyhteistyön artistien Neneh Cherryn ja Titiyon kanssa. Mainokset artisteista tämän kevään Tribute Collection -mallistoon pukeutuneina ovat nähtävillä Tukholman metrossa, bussipysäkeillä ympäri Ruotsia ja useissa sanomalehdissä.
• Odd Molly avaa uuden myymälän NK:ssa, korkeatasoisessa tavaratalossa Tukholmassa, Ruotsissa 7. helmikuuta.

2018

• Vähittäismyyntiala muuttuu ja Odd Molly sen mukana. Tänä vuonna olemme tehneet paljon töitä vahvistaaksemme asiakastarjontaamme ja palvelumme helppokäyttöisyyttä sekä keskittyäksemme entistä enemmän digitaaliseen myyntiin.
• Jennie Högstedt Björk nimetään Odd Mollyn uudeksi toimitusjohtajaksi 2018. elokuuta.
• Odd Molly jatkaa edelleen muutosten ja mukautusten tekemistä organisaatioonsa optimoidakseen prosesseja ja parantaakseen tehokkuutta. Eri myyntikanavien tuottavuus on tarkastelun alla, ja yritys pyrkii mukauttamaan toimintaansa voidakseen olla läsnä erilaisilla markkinoilla olosuhteiden ja potentiaalin mukaan.
• Odd Molly on menestyksekkään, Helsingborgissa ja Uppsalassa järjestettävän Queens of Pop -musiikkifestivaalin ylpeä sponsori. Tästä festivaalista tekee erikoisen se, että siellä esiintyy ainoastaan naispuolisia artisteja, kuten Zara Larson, Icona Pop ja Sarah Klang.
• Odd Molly aloittaa onnistuneen yhteistyön naisille suunnatun sosiaalisen Heja Livet -verkoston kanssa ja järjestää purjehdusmatkan Kreikassa nuorille naisyrittäjille.

2017

• 2017 on se vuosi, jolloin ryhdymme toimenpiteisiin, jotka tulevat lyhyellä aikavälillä kalliiksi mutta jotka tukevat tavoitettamme vahvistaa asemaamme Pohjoismaissa ja laajentaa Odd Mollyn lifestyle-konseptia kansainvälisesti.
• Sähköinen kauppa edistää kasvua.
• Olemme kehittäneet uudet alusvaate- ja kylpyhuonetuotelinjat, ja ne molemmat ovat saaneet erittäin positiivisen vastaanoton asiakkailtamme.

2016

• 3 uutta myymälää Ruotsissa, 1 uusi myymälä Norjassa, 1 kumppanuusmyymälä Bratislavassa ja 3 kumppanuusmyymälää Coloradossa (Yhdysvallat)
• 11 uutta shop-in-shopia Ruotsissa ja Norjassa
• kenkämalliston, ensimmäisen urheiluasumalliston sekä alusvaatemalliston lanseeraukset

2015

• 4 uutta myymälää Ruotsissa, 1 uusi myymälä Suomessa, 1 kumppanuusmyymälä Prahassa (Tšekki)
• 11 uutta shop-in-shopia Ruotsissa ja Suomessa
• sisustusmalliston, fantastisen uima-asumalliston, sadeasumalliston sekä 100 % luomumateriaalista valmistetun Daydream-malliston lanseeraus

2014

• uusille markkina-alueille esitellään erikoistuotteitamme sisältävä Tribute-mallisto
• 3 myymälän ja 8 shop-in-shopin avaamisen jatko Ruotsissa

2013

• ensimmäisen, uudella myymäläkonseptilla suunnitellun myymälän ja 3 shop-in-shopien avaaminen vähittäismyynnin laajennusstrategian tuloksena

2012

• 10-vuotisjuhlaa juhlittiin järjestämällä kaikkien aikojen suurin Odd Molly -muotinäytös Tukholman muotiviikolla

2008–2011

• Ruotsin kaupan liitto nimeää Odd Mollyn vuoden brändiksi 2007
• Karin Jimfelt-Ghatan voittaa arvostetun Damernas Värld -lehden myöntämän "Golden Button" -suunnittelupalkinnon
• ensimmäisen myymälän avaaminen – Tukholmassa
• ensimmäinen mainoskampanja, jossa Helena Christensen antaa kasvot Odd Mollylle
• Odd Molly listautuu Tukholman NASDAQ OMX -pörssiin 21. kesäkuuta 2010
• LA Magazine -lehden myöntämä valinta vuoden parhaaksi uudeksi kaupaksi Los Angelesissa

2002–2007

• Karin Jimfelt-Ghatan, Per Holknekt ja Christer Andersson perustavat yhtiön
• voittaa Saksassa kansainvälisen Baltic Fashion Award -palkinnon Prêt-à-porter-kategoriassa
• avaa konttorin Los Angelesissa ja järjestää muotinäytöksen Hollywoodissa (Yhdysvallat)
• voittaa Tukholman kauppakamarin Export Hermes Award -palkinnon menestyksekkäästä vientimyynnistä



Odd Molly on ajatteleva, tunteva ja vastuuntuntoinen tuotemerkki.

Odd Molly on myös erittäin kunnianhimoinen, rakastava brändi – ja silti se on brändi, joka ei koskaan ota itseään liian vakavasti. Odd Molly -tavalla ajattelevista on ihanaa heittäytyä
mielihalujensa vietäväksi ja haluta vieläkin enemmän sekä olla samalla tolkuttoman upeita.

Haluamme uskoa, että asiakkaillamme – upeilla naisilla ympäri maailmaa – on samat mahtavat ydinarvot.

Ylistämme kaikkia maailman naisia, ja meillä on oma tapamme ylistää meille rakkaimpia asioita. Ihmiset, paikat ja hetket, jotka
ovat tuoneet meidät pisteeseen, jossa nyt olemme.