Tarinamme

TARINAMME

Odd Mollya ei olisi olemassa ilman Mollya. Kalifornian Venice Beachillä seikkaili 1980-luvulla skeittarityttö, jonka rohkeus uhmata perinteitä ja seurata unelmiaan innoitti perustamaan Odd Molly -merkin. Molly on enemmän kuin vain osa historiaamme. Molly on Odd Mollyn sielu. Hänen arvonsa vaikuttavat kaikkeen tekemiseemme. Molly tulee aina olemaan Odd Mollyn inspiraation lähde, ja Odd Molly taistelee sen puolesta, että maailmassa olisi enemmän Mollyja.





FAKTOJA

Perustettu vuonna 2002
Työntekijät: Noin 80 (30. syyskuuta 2015)
Pääkonttori: Tukholmassa Ruotsissa
Sivukonttori: Santa Monica, Yhdysvallat
Listautunut Nasdaq OMX -pörssiin vuonna 2010
Nettomyynti, EUR: 32 miljoonaa (2015)


ODD MOLLYN SAAVUTUKSIA

2016

• 3 uutta myymälää Ruotsissa, 1 uusi myymälä Norjassa, 1 kumppanuusmyymälä Bratislavassa ja 3 kumppanuusmyymälää Coloradossa (Yhdysvallat)
• 11 uutta shop-in-shopia Ruotsissa ja Norjassa
• kenkämalliston, ensimmäisen urheiluasumalliston sekä alusvaatemalliston lanseeraukset

2015

• 4 uutta myymälää Ruotsissa, 1 uusi myymälä Suomessa, 1 kumppanuusmyymälä Prahassa (Tšekki)
• 11 uutta shop-in-shopia Ruotsissa ja Suomessa
• sisustusmalliston, fantastisen uima-asumalliston, sadeasumalliston sekä 100 % luomumateriaalista valmistetun Daydream-malliston lanseeraus

2014

• uusille markkina-alueille esitellään erikoistuotteitamme sisältävä Tribute-mallisto
• 3 myymälän ja 8 shop-in-shopin avaamisen jatko Ruotsissa

2013

• ensimmäisen, uudella myymäläkonseptilla suunnitellun myymälän ja 3 shop-in-shopien avaaminen vähittäismyynnin laajennusstrategian tuloksena

2012

• 10-vuotisjuhlaa juhlittiin järjestämällä kaikkien aikojen suurin Odd Molly -muotinäytös Tukholman muotiviikolla

2008–2011

• Ruotsin kaupan liitto nimeää Odd Mollyn vuoden brändiksi 2007
• Karin Jimfelt-Ghatan voittaa arvostetun Damernas Värld -lehden myöntämän "Golden Button" -suunnittelupalkinnon
• ensimmäisen myymälän avaaminen – Tukholmassa
• ensimmäinen mainoskampanja, jossa Helena Christensen antaa kasvot Odd Mollylle
• Odd Molly listautuu Tukholman NASDAQ OMX -pörssiin 21. kesäkuuta 2010
• LA Magazine -lehden myöntämä valinta vuoden parhaaksi uudeksi kaupaksi Los Angelesissa

2002–2007

• Karin Jimfelt-Ghatan, Per Holknekt ja Christer Andersson perustavat yhtiön
• voittaa Saksassa kansainvälisen Baltic Fashion Award -palkinnon Prêt-à-porter-kategoriassa
• avaa konttorin Los Angelesissa ja järjestää muotinäytöksen Hollywoodissa (Yhdysvallat)
• voittaa Tukholman kauppakamarin Export Hermes Award -palkinnon menestyksekkäästä vientimyynnistä




Odd Molly on ajatteleva, tunteva ja vastuuntuntoinen tuotemerkki.

Odd Molly on myös erittäin kunnianhimoinen, rakastava brändi – ja silti se on brändi, joka ei koskaan ota itseään liian vakavasti. Odd Molly -tavalla ajattelevista on ihanaa heittäytyä
mielihalujensa vietäväksi ja haluta vieläkin enemmän sekä olla samalla tolkuttoman upeita.

Haluamme uskoa, että asiakkaillamme – upeilla naisilla ympäri maailmaa – on samat mahtavat ydinarvot.

Ylistämme kaikkia maailman naisia, ja meillä on oma tapamme ylistää meille rakkaimpia asioita. Ihmiset, paikat ja hetket, jotka
ovat tuoneet meidät pisteeseen, jossa nyt olemme.